Midsommarafton!

DSC01133Midsommar. En högtid som firas varje år, med nubbe och sill. Och de flesta dricker. Folk dör ute i trafiken när de kör onyktra, och folk däckar när de har druckit för mycket och spyr i varandras trädgårdar.
Men så var det inte för oss.
Sofia kom först, ett tag efter kommer Dahlberg in. Tio över fem kommer sedan Rasmus och Lukas. Vi gick in och grilla korven i ugnen! (inte direkt dock, men jag orkar ärligt inte berätta allt(A) ) Efteråt blev det lite poker! Men Sofia visste inte hur det gick till, och Dahlberg var trött, och jag blev trött av att spela poker också. Så vi körde all in och Dahlberg tog hem det. Sedan kommer jag inte ihåg vad vi gjorde, inte sen heller. Men sen blev det i alla fall jordgubbar med glass! Mums varé. Dahlberg var ju fortfarande trött, möjligtvis efter dreamhack, men är inte säker, så han gick in och lade sig i soffan hos mig. Men vi andra var kvar och bestämde oss för att spela med vilda gester! Jag och DSC01139

sofia var i samma lag, och Rasmus och Lukas i de andra. Och såklart skulle dom fuska -.-‘
Well, jag och Sofia skulle nog vunnit om dom inte skulle fuskat sig igenom (A) …
Sedan var dom elaka mot mig och Sofia. Jag och Sofia hade placerat våra mobiler på bordet inne i garaget, vilket inte var så smart. Jag skulle in och titta till Dahlberg, och Sofia vet jag inte vad hon gjorde… haha! Men när jag skulle tillbaka hade de låst ute mig! Och Sofia hade de låst in henne i träningsrummet!  Och mobilerna som låg kvar hade de ju tillgång att titta på, vilket de gjorde. (suck)
Till slut, efter en hård kamp om att få komma in, lyckades jag det. Men de hade ju frtf Sofia inne i rummet! Så jag började, ja, asså.. försökte putta bort Rasmus från dörren, men ni kan ju tänka er. Han mot mig, asså… Mm. Plötsligt så skickade Sofias mamma ett sms, jag tog Sofias mobil och visade i dörrfönstret. Sen så tar Lukas mobilen och tittar på de! Sen visar för sofia vad de står. Lukas skriver något och skickar iväg. Men till slut ger sig Rasmus och öppnar dörren för Sofia (på tiden!).
Klockan närmar sig halv elva, och Sofias buss hem skulle strax gå. Jag följer Dahlberg, Sofia, Rasmus och Lukas på vägen med min cykel. (stackars cykel!)

DSC01140

Förvånadsvärt vad ljust det är vid elva, btw. Men sedan kom Sofias mamma och hämtade henne istället och jag skulle upp till ica och hämta Annette (jag hade ju min cykel, som jag hoppades skulle funka^^)
De blev ganska mycket flumm på vägen kan jag ju säga. Måste sluta skrika också… 😦
Dahlberg och Sofia har verkligen.. kul? på dnena bilden 🙂 (Dahlberg var piggare då)

DSC01141

Jo, lite rädd blir man…


DSC01143

Sofia blev hämtad vid göfab, och jag skulle ju fortsätta upp till ica, men jag ville inte cykla ensam (haha)
Dahlberg skulle gå andra vägen efersom hans föräldrar förmodligen skulle komma den vägen, egentligen skulle Rasmus o Lukas de också, men de va snälla och följde med mig! Yej! När vi nästan kommit till ica ringer Annette och säger ”Jag är vid göfab, såg du inte när jag åkte förbi och vinka till dig?” suck. Jag sa hejdå till Rasmus och Lukas och vände håll, igen.

Det blev minst sagt en lyckad kväll, med masssa skratt. (Hmm, mest när de tittade på mina bilder, som jag av misstag hade kvar vissa…..hrm..)
Snart måste jag ut och städa. Men alla krafter sugs ut igen så fort jag tänker på det! Men jaja, det var i alla fall kul igår!

Ikväll blir det förmodligen crusing med Frida och Michelle. Trevligt!

DSC01138


En såndär bild som man känner sig tvungen att lägga in bara, haha!

// maaarre

Om marloo

Är en 16 årig tjej som går i ettan på skrädderi och design! Min dröm är att bli en framgångsrik modedesigner eftersom jag verkligen älskar att sy, skissa, skapa, och shoppa kläder! Haha. Så kommer förmodligen publicera en del skisser och skapelser här! Men också vardagsbetraktelser och annat onödigt! :D
Detta inlägg publicerades i Random. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar